Per facilitar l’accés des del primer moment, disposem de:
Places reservades: El nostre pàrquing compta amb dues places específicament habilitades i senyalitzades per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, situades a la zona més propera a l’entrada principal.

L’edifici s’ha dissenyat per permetre un flux còmode i sense obstacles:
Entrada principal: Disposem d’una entrada àmplia que permet l’accés de cadires de rodes i cotxets sense cap dificultat tècnica.

Serveis adaptats: El centre disposa de lavabos (WC) completament adaptats per a persones amb mobilitat reduïda, garantint la seva funcionalitat i seguretat.

Hem adaptat els nostres espais de referència perquè ningú es perdi l’experiència científica:
Sala de l’Univers: Per accedir a l’exposició permanent en els trams on hi ha escales, disposem d’una cadira elèctrica per facilitar el desplaçament vertical.

Planetari “Ull del Montsec”: L’accés a l’interior del planetari es realitza mitjançant una rampa habilitada i compta amb portes adaptades per a una entrada fluida.

L’experiència de mirar al cel també és accessible gràcies a:
Cúpules d’observació: Disposem de rampes adaptades que permeten l’accés tant a la cúpula-aula com a les cúpules solars, garantint que tots els visitants puguin participar en les sessions d’observació directa.

El web d’FGC s’ha construït amb l’ànim de facilitar l’accés universal a totes les persones que el consulten, independentment de les seves capacitats, físiques, sensorials o intel·lectuals, i del context tècnic d’ús amb què ho fan (tipus de dispositiu, programari, velocitat de la connexió, condicions ambientals, etc.).
Per això, treballem amb l’objectiu d’adaptar tot el web a les recomanacions del Consorci World Wide Web W3C per tal d’eliminar les barreres que dificulten l’accés a la informació i la comunicació. Aquestes recomanacions es concreten en les pautes d’accessibilitat del web WCAG 2.1.
El compromís de Ferrocarrils de la Generalitat és arribar a complir el nivell de conformitat “Triple-A” (AAA), tal com exigeixen a les administracions públiques les legislacions europea i estatal.
La Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell de 26 d’octubre de 2016 estableix les normes que s’exigeixen als estats membres per tal que tots els webs i aplicacions mòbils del sector públic, independentment del dispositiu utilitzat per accedir-hi, compleixin els requisits d’accessibilitat que es recullen a la norma EN 301 549 v2.1.2 (d’agost de 2018), de requisits d’accessibilitat adequats per a la contractació pública de productes i serveis TIC a Europa.
La norma EN 301 549 v2.1.2 es basa principalment en les Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, d’agost de 2018. Concretament cal complir el nivell AAA. No obstant això, la norma també té altres requisits addicionals, obligatoris i condicionals.
La directiva és d’obligat compliment però no és directament aplicable, per això en l’àmbit estatal s’ha desenvolupat un real decret que desenvolupa l’abast i els requisits, com a mínim. La transposició estatal és el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.